Pages Menu
Categories Menu

Αναπτυξιακές σκέψεις του Βουλευτή Θεόφιλου Λεονταρίδη για το Ν. Σερρών στην Εφημερίδα ”ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ”

Αναπτυξιακές σκέψεις του Βουλευτή Θεόφιλου Λεονταρίδη για το Ν. Σερρών στην Εφημερίδα ”ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ”

Κεντρικό στοιχείο της αναπτυξιακής μας στρατηγικής για το Ν. Σερρών, αποτελεί η εξειδίκευση των αναπτυξιακών μας παρεμβάσεων. Το μέλλον του Νομού εξαρτάται, από την ανταγωνιστικότητα του παραγωγικού ιστού του, ο οποίος συνδέεται άμεσα με τις επενδύσεις σε κλάδους παραγωγής, που είναι εκτεθειμένοι στον εθνικό και διεθνή ανταγωνισμό.

Με το Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς (Ε.Σ.Π.Α.) 2007-2013 θα διατεθούν πόροι ύψους 4,8 δις Ευρώ στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, που ανήκει και ο Ν. Σερρών, για αναπτυξιακά έργα και παρεμβάσεις. Ο αναπτυξιακός σχεδιασμός, για την ορθή αξιοποίηση των πόρων της νέας προγραμματικής περιόδου 2007-2013, πρέπει να είναι προσανατολισμένος, με απόλυτα σαφείς προτεραιότητες, στους στόχους του προγράμματος.

Ο Ν. Σερρών, όπως όλοι γνωρίζουμε, είναι κατ’ εξοχήν γεωργοκτηνοτροφικός και γι΄ αυτό αν επιζητούμε την ανάπτυξή του πρέπει κατ΄ αρχήν  να επικεντρωθούμε σ΄ αυτόν τον τομέα. Εάν θέλουμε να διασφαλίσουμε καλύτερες προοπτικές για τον αγροτικό κόσμο, το πρόγραμμα «Αλέξανδρος Μπαλτατζής 2007-2013», είναι αυτό που προσφέρεται, αφού σημαντικά μέτρα του προγράμματος αυτού αφορούν:

– στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της αγροτικής παραγωγής.

– στην προστασία των υδάτινων πόρων.

– στην ενίσχυση των καλλιεργειών, φιλικών προς το περιβάλλον.

– στην προστασία και τον εμπλουτισμό του δασικού πλούτου του Νομού μας.

Ιδιαίτερη έμφαση πρέπει να δοθεί:

– στην οργάνωση των παραγωγών σε σύγχρονους, αυστηρά επιχειρηματικούς συνεταιρισμούς.

– στην εφαρμογή προγραμμάτων προβολής των αγροτικών προϊόντων.

– την προώθηση και πιστοποίηση προϊόντων ποιότητας(Π.Ο.Π.)

– την κατασκευή αναγκαίων υποδομών όπως: εγγειοβελτιωτικά και αρδευτικά έργα (διώρυγες Κ1, Κ3, Κ5,  2ο  και 5ο αρδευτικό δίκτυο, διώρυγα Λιβαδιάς- Κερκίνης) αντιπλημμυρικά και κυρίως έργα προστασίας (φράγμα Κρουσοβίτη στην περιοχή Αχλαδοχωρίου-Σιδηροκάστρου)

– κατασκευή μικρών φραγμάτων και λιμνοδεξαμενών (χωμάτινο φράγμα στην περιοχή Ορέσκεια του Δήμου Αχινού), για να φροντίσουμε για το νερό σήμερα, αφού αυτό είναι ζήτημα μείζονος σημασίας για τα χρόνια που έρχονται. Τα έργα αυτά είναι πολλαπλής χρήσεως, αφού εξασφαλίζουν την άρδευση, την αξιοποίηση και οικολογική διατήρηση εδαφών που εγκαταλείπονται και συμβάλουν, επίσης, στην ύδρευση μικρών ορεινών οικισμών, στην προστασία του περιβάλλοντος και των δασικών εκτάσεων, καθώς επίσης στην ανάπτυξη της κτηνοτροφίας και του τουρισμού.

– αναδασμοί και αγροτική οδοποιία

– αξιοποίηση του γεωθερμικού πεδίου.

Επίσης μέσω του Ο.Π.Α.Α.Χ. προσδοκούμε στην μείωση της απομόνωσης του ορεινού χώρου και την ανάπτυξη στις λιγότερο αναπτυγμένες αγροτικές περιοχές του Νομού μας, αφού οι καινοτόμες δράσεις του προγράμματος, συνδυάζουν την ενίσχυση των ιδιωτικών επενδύσεων, με ταυτόχρονη υλοποίηση δημοσίων τεχνικών και κοινωνικών υποδομών.

Σίγουρα όμως καμία ανάπτυξη δεν έρχεται σ΄ ένα Νομό, αν το οδικό δίκτυο, εθνικό και επαρχιακό δεν είναι σε καλή κατάσταση, αν όχι άριστη. Η Εγνατία οδός με την ολοκλήρωση του κάθετου Άξονα Δερβένι- Σέρρες- Προμαχώνα θα συνδέσει τη χώρα ολόκληρη με τη Βουλγαρία και τις άλλες χώρες της Ε.Ε. και θα βελτιώσει την εξυπηρέτηση της διεθνούς ροής κυκλοφορίας στην Ελλάδα, ενισχύοντας έτσι την τοπική οικονομία και την περαιτέρω ανάπτυξη του Ν. Σερρών.

Η  βελτίωση των οδικών αξόνων Σερρών – Δράμας, Γέφυρα Ν. Πετριτσίου-Πορόια-Κιλκίς (νέος άξονας) καθώς και Μεσοράχης- Αμφίπολης είναι έργα που κάνουν πιο άνετη την πρόσβαση σε τουριστικούς προορισμούς του Νομού.(σπήλαιο Αλιστράτης, παραλίες Στρυμωνικού κόλπου, λίμνη Κερκίνη, αρχαιολογικό χώρο Αμφίπολης)

Η αξιοποίηση του λιμένος της Αμφίπολης και η σιδηροδρομική σύνδεσή του, θα δώσει μια άλλη αναπτυξιακή προοπτική στο νότιο τμήμα του Νομού, αλλά και στο εσωτερικό του, καθώς και ο προαστιακός σιδηρόδρομος Σερρών – Θεσνίκης και η αναβάθμιση του υπάρχοντος σιδηροδρομικού δικτύου.

Τα δίκτυα μέσης και χαμηλής πίεσης φυσικού αερίου, καθώς και η δρομολόγηση της ίδρυσης Εταιρίας Παροχής Αερίου (Ε.Π.Α.),είναι αυτά που θα φέρουν επενδύσεις καθώς και νέες θέσεις εργασίας.

Ο τουρισμός αποτελεί σημαντικό μοχλό περιφερειακής ανάπτυξης, κυρίως σε περιοχές που υστερούν σε άλλες παραγωγικές δυνατότητες. Χρειαζόμαστε επιτέλους, μια καλύτερη στρατηγική για:

– να προσελκύσουμε περισσότερους επισκέπτες

– να προωθήσουμε εναλλακτικές μορφές τουρισμού στις αγροτικές και ορεινές περιοχές.

Ο Ν. Σερρών διαθέτει φυσικούς πόρους απαράμιλλης ομορφιάς,  ο υγροβιότοπος της λίμνης Κερκίνης, ο Λαϊλιάς, τα μοναστήρια, τα ιαματικά λουτρά, το σπήλαιο Αλιστράτης,  το φαράγγι του Αγγίτη, το μοναδικό στην Ελλάδα Αυτοκινητοδρόμιο Σερρών, οι ορεινοί όγκοι του Παγγαίου, Μπέλες και του Μενοικίου. Απαιτείται σχεδιασμός,  οργάνωση και αναβάθμιση των υποδομών τους για να αξιοποιηθούν τουριστικά.

Η παραγωγικότητα και η ανταγωνιστικότητα του Νομού εξαρτάται άμεσα από ένα καλά εκπαιδευμένο, εξειδικευμένο και ευπροσάρμοστο εργατικό δυναμικό, τόσο στον τομέα των προϊόντων, όσο και των υπηρεσιών. Προφανές είναι, ότι ,πρέπει να βελτιωθούν τα συστήματα εκπαίδευσης και επαγγελματικής κατάρτισης, γιατί η ποιότητα του ανθρώπινου δυναμικού θα δώσει τη λύση για την ενεργοποίηση των τοπικών κεφαλαίων και την προσέλκυση ξένων επενδυτών. Η δημιουργία νέων τμημάτων στο Τ.Ε.Ι. Σερρών που είναι ήδη δρομολογημένα, αλλά και η ίδρυση μιας νέας Πανεπιστημιακής Σχολής, θα συμβάλουν στην κοινωνική, οικονομική και πολιτιστική πρόοδο του Νομού μας.