Pages Menu
Categories Menu

Δικαίωση του Βουλευτή κ. Θεόφιλου Λεονταρίδη για αύξηση των κινήτρων στο Ν. Σερρών με το Νέο Αναπτυξιακό Νόμο

Λεονταρίδης Θεόφιλος
Βουλευτής Ν. Σερρών Ν.Δ.   
Υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Εθνικής Άμυνας 

 

Αθήνα, 04-01-2011

 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Ομιλία του Τομεάρχη Εθνικής Άμυνας κ. Θεόφιλου Λεονταρίδη στην επιτροπή της Βουλής για τον Νέο Αναπτυξιακό Νόμο

 
Θέμα : << Δικαίωση του Βουλευτή κ. Θεόφιλου Λεονταρίδη για αύξηση των κινήτρων  στο Ν. Σερρών με το Νέο Αναπτυξιακό Νόμο >>

Τις προτάσεις του Επιμελητηρίου Σερρών και των παραγωγικών φορέων ανέπτυξε στην επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου , ο Βουλευτής Σερρών και Τομεάρχης Εθνικής Άμυνας κ. Θεόφιλος Λεονταρίδης για  τον νέο Αναπτυξιακό νόμο .

Ο κ. Θεόφιλος Λεονταρίδης έδωσε βαρύτητα στην ομιλία του για την αδικία που υπάρχει στο Ν. Σερρών στο νέο Αναπτυξιακό νόμο ως προς τα ποσοστά ενίσχυσης των επιχειρήσεων έναντι άλλων νομών της χώρας με χαμηλότερο ΑΕΠ .

Ο κ. Υπουργός  δεσμεύθηκε ότι θα  άρει αυτήν την αδικία σε περιοχές όπως ο Ν. Σερρών που έχουν το χαμηλότερο κατά κεφαλήν ΑΕΠ και παρουσιάζουν υστέρηση , μέσω υπουργικής Απόφασης όπου θα αυξήσει τα ποσοστά επιδότησης εξορθολογίζοντας τις ενδοπεριφερειακές ανισότητες .

Το πλήρες κείμενο της ομιλίας του κ. Θεόφιλου Λεονταρίδη έχει ως εξής :

<< Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η χώρα έχει ανάγκη από ένα σύγχρονο και ευέλικτο Αναπτυξιακό νόμο , ο οποίος θα συμβάλλει στη βελτίωση της Επιχειρηματικότητας και της Ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας , ιδιαίτερα δε στην κρίσιμη οικονομική συγκυρία την οποία βιώνουμε .

Ο νόμος αυτός θα πρέπει να έχει έξυπνη στρατηγική , να διασφαλίζει βιώσιμη προοπτική και να στοχεύει στην ανάπτυξη χωρίς αποκλεισμούς , με επιτάχυνση των διαδικασιών και με λιγότερη γραφειοκρατία .

Ενώ έχουμε επενδυτική άπνοια 15 μηνών με το παρόν σχέδιο νόμου μέχρι να  εκδοθούν οι πολλές υπουργικές αποφάσεις και τα προεδρικά διατάγματα θα ξεπεράσουμε τα δύο χρόνια από την αρχή της θητείας σας ως κυβέρνηση μέχρις ότου εγκριθεί το πρώτο επενδυτικό σχέδιο με το νέο Αναπτυξιακό νόμο.

Σχετικά με τα ποσοστά ενίσχυσης

 Θα αναφερθώ ως τρανταχτό παράδειγμα αδικίας ως προς τα ποσοστά ενίσχυσης στο Ν. Σερρών .

Ο Ν. Σερρών έχει το χαμηλότερο κατά κεφαλήν ΑΕΠ  από το σύνολο των νομών της Περιφέρειας  Κεντρικής Μακεδονίας , καθώς και  χαμηλότερο από τους νομούς όλων των άλλων Περιφερειών , οι οποίες βάσει του χάρτη περιφερειακών ενισχύσεων έχουν υψηλότερα ποσοστά ενίσχυσης .

Το ποσοστό του κατά κεφαλήν ΑΕΠ  του Ν. Σερρών ως προ το μέσο όρο της χώρας είναι μόλις 56,47 % δηλαδή είναι πολύ πιο κάτω από το 75% του μέσου όρου της χώρας , και επιπλέον ο Ν. Σερρών είναι και παραμεθόριος νομός , στοιχείο που δεν ισχύει για κανέναν άλλο από τους νομούς που κατατάσσονται μεταξύ όλων των νομών της χώρας , χαμηλότερα από το Ν. Σερρών .

Πιστεύουμε ότι ο Ν. Σερρών δικαιούται και πρέπει να τύχει των υψηλότερων κατά το δυνατόν ποσοστών ενίσχυσης , δηλαδή  40 % , 45 %  και 50 % αντίστοιχα για τις μεγάλες , μεσαίες και μικρές επιχειρήσεις .

Σχετικά με τα είδη των ενισχύσεων

Η εμπειρία έχει δείξει μέχρι στιγμής , ότι οι μικρότερες επιχειρήσεις δεν μπορούν να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες των φοροαπαλλαγών και των αποσβέσεων , σε αντίθεση με τις μεγάλες επιχειρήσεις οι οποίες προβαίνουν με μεγαλύτερη συχνότητα σε επενδύσεις .

Διαπιστώνουμε ότι στο Ν/Σ για το νέο επενδυτικό νόμο υπάρχει μια στόχευση προς τις κερδοφόρες επιχειρήσεις , δηλαδή οι ενισχύσεις μέσω αφορολόγητων αποθεματικών  εις βάρος της επιχορήγησης .

Δυστυχώς όμως η συντριπτική πλειοψηφία των κερδοφόρων επιχειρήσεων της χώρας δεν είναι εγκατεστημένες στην περιφέρεια αλλά στο κέντρο .

Έτσι υπάρχει ο κίνδυνος η πλειονότητα των  επιχειρήσεων της περιφέρειας που δεν παρουσιάζουν σημαντικά κέρδη να μην μπορέσουν να επωφεληθούν από τις ευεργετικές διατάξεις του νόμου , τόσο για τον παραγωγικό τους εκσυγχρονισμό όσο και για την παραγωγή  νέων προϊόντων .

Επίσης πολλές βορειοελλαδίτικες επιχειρήσεις έκαναν μετεγκατάσταση στη γείτονα χώρα την Βουλγαρία που έχει μειωμένη φορολογία .

Εφ’ όσον στόχος μας είναι η προσέλκυση επενδύσεων προτείνουμε να υπάρχουν ειδικά κίνητρα ( π.χ. φορολογικές απαλλαγές , αυξημένο ποσοστό επιχορήγησης και χρηματοδοτικής μίσθωσης ) για τον επαναπατρισμό αυτών των επιχειρήσεων .

Προτείνουμε την ενίσχυση  της αγοράς οικοπέδου , ιδιαίτερα σε ΒΙ.ΠΕ  και ΒΙΟ.ΠΑ   ( σε ποσοστά μέχρι 10 % του κόστους ) , όπως ίσχυε στον προηγούμενο αναπτυξιακό νόμο 3299/04 .

Στον τομέα της αλιείας και υδατοκαλλιέργειας να ληφθεί μέριμνα με τις Υπουργικές Αποφάσεις να συμπεριλαμβάνονται κίνητρα για δράσεις και προϊόντα που παράγονται .

Στον τομέα των γεωργικών και κτηνοτροφικών προϊόντων  προτείνουμε μέσω της Υπουργικής  Απόφασης να υπάρχει η δυνατότητα ενίσχυσης της μεταποιητικής δραστηριότητας των προϊόντων της πρωτογενούς καλλιέργειας που παράγει και ο Ν. Σερρών ( π.χ. ρύζι , τεύτλα , σιτηρά , καλαμπόκι , ζωοτροφές , φρούτα , μηδική ,  βουβάλια , στρουθοκάμηλοι , γάλα  κ.α..) .

Σχετικά με το είδος των επενδυτικών σχεδίων

 Ο απόλυτος αποκλεισμός του εμπορικού κλάδου στερεί τη δυνατότητα ανάπτυξης τοπικών εμπορικών επιχειρήσεων που θα μπορούν να δίνουν έμφαση στα τοπικά προϊόντα με την εξειδικευμένη ποιότητα και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά παραγωγής σε συνδυασμό με την ανάπτυξη του τουρισμού και της προσέλκυσης επισκεπτών .

Ο αποκλεισμός ξενοδοχείων κάτω των 4 αστέρων , δεν βοηθά την επιδιωκόμενη τουριστική ανάπτυξη .

Προτείνουμε για τον τουρισμό επιδότηση επενδυτικών σχεδίων εναλλακτικού και εξειδικευμένου τουρισμού , όπως π.χ. ιατρικός , τρίτης ηλικίας , ψυχικής υγείας ταυτόχρονα με τον ορεινό τουρισμό και τον αγροτουρισμό , κλινικές μονάδες φροντίδας ηλικιωμένων , αποκατάστασης υγείας κ.λ.π.

Επίσης η ένταξη του κλάδου των μεταφορών στον νέο Αναπτυξιακό νόμο θα δώσει ανάσα στον τομέα αυτό >> .