Pages Menu
Categories Menu

Λειτουργία του Δημοσίου Ινστιτούτου Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) Ειδικής Αγωγής στις Σέρρες

ΘΕΟΦΙΛΟΣ ΛΕΟΝΤΑΡΙΔΗΣ
ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ
ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
Ν. ΣΕΡΡΩΝ

  Σέρρες, 15  Σεπτεμβρίου 2015

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Θέμα : « Λειτουργία του Δημοσίου Ινστιτούτου Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) Ειδικής Αγωγής στις Σέρρες » 

Το Ειδικό σχολείο επισκέφθηκε ο πρώην Υπουργός  και Υποψήφιος Βουλευτής Ευριπίδης Στυλιανίδης συνοδευόμενος από τους υποψηφίους Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας μεταξύ των οποίων ήταν και ο πρώην Αν. Υπουργός και εκ νέου Υποψήφιος Βουλευτής Θεόφιλος Λεονταρίδης.

Μεταξύ των θεμάτων που συζητήθηκαν κατά την παρουσία τους στο ειδικό σχολείο ήταν και η λειτουργία του Ι.Ε.Κ. Ειδικής Αγωγής με ειδικότητες στις οποίες δύναται να φοιτήσουν οι απόφοιτοι του ειδικού ΕΠΑΛ Σερρών  και τις οποίες πρότειναν με αίτημα – υπόμνημα τους ο σύλλογος φίλων, Γονέων και κηδεμόνων του ΤΕΕ ειδικής Αγωγής Α’ Βαθμίδας – ειδικού ΕΠΑΛ Σερρών.

Ως γνωστόν το Δημόσιο Ινστιτούτο Επαγγελματικής Κατάρτισης (Δ.Ι.Ε.Κ.) Ειδικής Αγωγής στις Σέρρες δρομολογήθηκε ύστερα από υπόμνημα της εκπαιδευτικής κοινότητας και προσπάθειες του τότε Αν. Υπουργού Θεόφιλου Λεονταρίδη με τους αρμόδιους Υπουργούς Παιδείας τον Ιούλιο του 2014 (σχετικό δελτίο τύπου 7-7-2014).

Σύμφωνα με το υπόμνημα που απέστειλαν τότε στο Υπουργείο Παιδείας ο Διευθυντής  Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών, οι Σχολικοί Σύμβουλοι, ο αιρετός του Ανώτερου Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Α.Π.Υ.Σ.Δ.Ε.) Κεντρικής Μακεδονίας, η Πρόεδρος της Ένωσης Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (Ε.Λ.Μ.Ε.) Σερρών, η Διευθύντρια του Τεχνικού Επαγγελματικού Εκπαιδευτηρίου (Τ.Ε.Ε.) Ειδικής Αγωγής και οι αιρετοί του Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Π.Υ.Σ.Δ.Ε.) Σερρών, εκφράζοντας τη βούληση της εκπαιδευτικής κοινότητας και εκτιμώντας τις εκπαιδευτικές ανάγκες της κοινωνίας, θεωρούν ότι είναι κοινωνικά αναγκαία και πρακτικά απολύτως εφικτή και συμφέρουσα για την πολιτεία η ίδρυση και η λειτουργία Ι.Ε.Κ. Ειδικής Αγωγής στις Σέρρες για τους λόγους που ακολουθούν:

  1.   « Η πόλη των Σερρών διαθέτει μεγάλο και οργανωμένο κτηριακό συγκρότημα για τη φοίτηση μαθητών που χρειάζονται ειδική αγωγή. Ειδικότερα, το Τ.Ε.Ε. Ειδικής Αγωγής Σερρών – Ειδικό Επαγγελματικό Λύκειο (ΕΠΑ.Λ.) είναι από τα μεγαλύτερα σε μαθητικό δυναμικό σχολεία Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης στην Ελλάδα, αφού αριθμεί ενενήντα (90) μαθητές. Επισημαίνεται, ότι στεγάζεται σ’ ένα από τα πιο σύγχρονα σχολικά κτηριακά συγκροτήματα μαζί με το Ειδικό Δημοτικό – Νηπιαγωγείο και το Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.) Σερρών, στα οποία φοιτούν εξήντα οκτώ (68) και εξήντα (60) μαθητές αντίστοιχα, με σύνολο φοιτούντων μαθητών στο σχολικό συγκρότημα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης διακοσίων δέκα οκτώ (218). Συνεπώς, υπάρχει μεγάλη δυναμική για φοίτηση σε μεταλυκειακό επίπεδο.
  2.  Παράλληλα, είναι πολύ σημαντικό, ότι η υλικοτεχνική υποδομή του συγκροτήματος είναι κατάλληλη να υποδεχτεί ένα Ειδικό Ι.Ε.Κ. Το Τ.Ε.Ε., συγκεκριμένα, διαθέτει:

    – πέντε (5) Εργαστήρια Πληροφορικής τελευταίας τεχνολογίας,

    – πέντε (5) διαδραστικούς πίνακες,

    – βιντεοπροβολείς,

    – εργαστήριο Γεωπονίας (με θερμοκήπιο και περιοχή καλλιεργούμενη από τους μαθητές στον αύλειο χώρο του σχολείου),

    – εργαστήριο Υπαλλήλων Ξενοδοχειακών Επιχειρήσεων, άρτια εξοπλισμένο,

    – γυμναστήρια,

    – πισίνα,

    – υδροθεραπεία,

    – φυσικοθεραπευτήριο

    και πολλά άλλα Εργαστήρια δημιουργικής και παραγωγικής απασχόλησης, πλήρως εξοπλισμένα.

    Απ’ όλα αυτά διαφαίνεται, ότι το συγκρότημα μπορεί να φιλοξενήσει άριστα ένα Ειδικό Ι.Ε.Κ. και πιθανότατα να μην χρειαστούν καθόλου ή ελάχιστες συμπληρωματικές υποδομές και παρεμβάσεις.

  3.  Η Περιφερειακή Ενότητα (Π.Ε.) Σερρών φιλοξενεί Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.) και Ανώτατα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Τ.Ε.Ι.), δεδομένο που δείχνει ότι υπάρχει η δυνατότητα απασχόλησης εκπαιδευτικού δυναμικού, τόσο από τη Δευτεροβάθμια, όσο και από την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Επιπλέον, βρίσκεται σε μικρή σχετικά απόσταση από την πόλη της Θεσσαλονίκης και της Καβάλας, οι οποίες διαθέτουν πλήθος τμημάτων Α.Ε.Ι. και Α.Τ.Ε.Ι. και μάλιστα σχετικών με την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (Πανεπιστήμιο Μακεδονίας), γεγονός που δίνει τη δυνατότητα εύκολης και ευρείας παροχής εκπαίδευσης στο Ι.Ε.Κ.
  4.   Σε απόσταση αναπνοής από το κτηριακό συγκρότημα, βρίσκεται το Γενικό Νοσοκομείο Σερρών, με το οποίο το σχολείο έχει άψογη συνεργασία για την αντιμετώπιση αιφνίδιων περιστατικών υγείας των μαθητών (επιληπτικές κρίσεις, παροχής πρώτων βοηθειών κ.α.). Ενδεικτική είναι η λειτουργία Ειδικού Οδοντιατρικού Τμήματος για Άτομα με Ειδικές Ανάγκες (Α.Μ.Ε.Α.), που δημιουργήθηκε με την οικονομική συνδρομή των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης(Σ.Μ.Ε.Α.Ε.) Σερρών
  5.   Έχει διαμορφωθεί άριστη συνεργασία με το Ι.Ε.Κ. Σερρών, καθώς στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής (Σ.Μ.Ε.Α.) Σερρών πραγματοποιείται τα τελευταία χρόνια η πρακτική άσκηση των σπουδαστών των τμημάτων Ι.Ε.Κ., ειδικότητας Προσχολικής Αγωγής και
  6.   Από το 2011 καταβάλλεται μεγάλη προσπάθεια για την ίδρυση και λειτουργία Ειδικού Ι.Ε.Κ. στην πόλη των Σερρών, με σχετικές εισηγήσεις προς τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας απ’ όλους τους φορείς της Π.Ε. »

Συνεχίζοντας τις προσπάθειες του ο κ. Θεόφιλος Λεονταρίδης και συνεργαζόμενος με το Υπουργείο Παιδείας αλλά και τους φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας ολοκλήρωσε την ίδρυση του (Δ.Ι.Ε.Κ.) Ειδικής Αγωγής τον Ιανουάριο του 2015 το οποίο εγκρίθηκε με την με αριθμό πρωτ. Κ1/5082/14-1-2015 απόφαση  του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων  – Γενική Γραμματεία  Δια βίου Μάθησης και Νέας Γενιάς, ΦΕΚ 89/19-1-2015 (ΣΕΛ.939) όπου και εξεδόθη από το πολιτικό του γραφείο σχετικό δελτίο τύπου. 

Αυτό που απομένει το επόμενο διάστημα είναι η λειτουργία του Ι.Ε.Κ. Ειδικής Αγωγής με ειδικότητες που προτάθηκαν στις οποίες δύναται να φοιτήσουν οι απόφοιτοι του Ειδικού ΕΠΑΛ  Σερρών.

Ταυτόχρονα κατά την παρουσία των Υποψηφίων Βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας συζητήθηκαν και τα αιτήματα που αφορούν

  1. την παροχή φυσικού αερίου
  2. την σύσταση οργανικών θέσεων (ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού)
  3. τη σύσταση οργανικών θέσεων για εκπαιδευτικούς
  4. οικονομική χορηγία για κατασκευή υποστέγου
  5. χορηγία για άμεση προμήθεια για τέσσερις (4) βιντεοπροβολείς
  6. την αποκατάσταση της καθίζησης του ασφαλτοτάπητα του αύλιου χώρου του σχολείου