Pages Menu
Categories Menu

Ομιλία για την Οργάνωση των Περιφερειακών Υπηρεσιών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

 

ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ
ΘΕΟΦΙΛΟΥ ΛΕΟΝΤΑΡΙΔΗ
ΒΟΥΛΕΥΤΗ Ν.Δ.  Ν. ΣΕΡΡΩΝ

 

Ομιλία για την Οργάνωση των Περιφερειακών Υπηρεσιών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Παναγιώτης Σγουρίδης): Ο κ. Λεονταρίδης έχει το λόγο.

ΘΕΟΦΙΛΟΣ ΛΕΟΝΤΑΡΙΔΗΣ: Κυρία και κύριε συνάδελφε, η Κυβέρνηση επιχειρεί σήμερα, τροποποιώντας για μία ακόμη φορώ νόμους που η ίδια ψήφισε, να ρυθμίσει ζητήματα διοίκησης της εκπαίδευσης, αξιολόγησης και επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών με διατάξεις που δείχνουν απόλυτο έλεγχο από την Κυβέρνηση της διοικητικής πυραμίδας, ασφυκτικό έλεγχο των εκπαιδευτικών με επικεφαλής τους περιφερειακούς διευθυντές, απόλυτα ελεγχόμενους από το Υπουργείο Παιδείας.

     Αντί μιας συγκροτημένης πολιτικής στο χώρο της εκπαίδευσης, η οποία θα έπρεπε να συνοδεύεται από γενναίους οικονομικούς πόρους, η Κυβέρνηση επιλέγει μια κομματική ανακατωσούρα των στελεχών της εκπαίδευσης και αφήνει να νομισθεί ότι ο τρόπος που προτείνει την αξιολόγηση θα λύσει τα προβλήματα της παιδείας. Πώς θα γίνει μια ποιοτική και ποσοτική αναβάθμιση της παιδείας, όταν οι δαπάνες για την παιδεία σήμερα είναι καθηλωμένες στο 3.5% επί του Α.Ε.Π. και είμαστε τελευταίοι στην Ευρωπαϊκή Ένωση; Πρέπει, πρώτα απ’ όλα. να πάψει να αποτελεί μύθο η δωρεάν εκπαίδευση. Πρέπει να αυξηθούν οι δαπάνες για την παιδεία, για να έχουμε -ποιοτική και ποσοτική αναβάθμιση. Απαιτείται φυσικά μακροχρόνιος εκπαιδευτικός σχεδιασμός, γιατί αλλιώς θα συνεχίζεται η πολυεπίπεδη κρίση του εκπαιδευτικού μας συστήματος, Ακόμη και τα κοινοτικά κονδύλια δεν πιάνουν τόπο, δεν έχουν την αποτελεσματικότητα που πρέπει, γιατί δεν διατίθενται ορθολογικά. Με χαμηλό κόστος φυσικά δεν οργανώνεται η παιδεία. Αν υπολογίσουμε τις κρατικές δαπάνες για την παιδεία και τις ιδιωτικές, τότε περίπου βρισκόμαστε στα επίπεδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Πώς μπορούμε όμως να οργανώσουμε ένα καλό σχολείο σήμερα, όταν πρώτον, τα κενά από δασκάλους και καθηγητές που υπάρχουν κάθε χρόνο στα σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι τεράστια. Και δεύτερον, οι μισθοί των εκπαιδευτικών είναι καθηλωμένοι και οι μικρότερο, στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Τρίτον, οι υποδομές στα σχολεία αίθουσες, γυμναστήρια, εργαστήρια- δεν επαρκούν.

     Τέταρτον, τα σχολεία δεν έχουν χρήματα καθόλου για πολιτιστικές εκδηλώσεις. Πέμπτον, δεν υπάρχει μόνιμο προσωπικό καθαριότητος. Και εδώ είμαι υποχρεωμένος να καταθέσω για τα πρακτικά της Βουλής τη διαμαρτυρία των εργαζομένων στην καθαριότητα των σχολείων όπου έκαναν για δεύτερη φορά μέσα σε 20 μέρες απεργία μπροστά στο συνεχιζόμενο εμπαιγμό της Κυβέρνησης που αρνείται τη δίκαιη επίλυση των προβλημάτων τους, όπως είναι οι εξευτελιστικές αμοιβές που παίρνουν των πενήντα και εξήντα χιλιάδων δραχμών το μήνα.

     Είναι ένα καθεστώς που αναγκάζει να εργάζονται με συμβάσεις έργου παρόλο που επί σειρά ετών καλύπτουν διαρκείς ανάγκες και παρέχουν πάγια και εξαρτημένη εργασία, ένα φυσικά καθεστώς που υπάρχει στις καθαρίστριες των σχολείων -του κάνουν ένα κοινωνικό έργο, όπου τους στερεί κάθε δικαίωμα να απολαμβάνουν, όπως άλλοι εργαζόμενοι, επιδόματα Χριστουγέννων, Πάσχα και αδείας και φυσικά θεωρούνται με όλα αυτά και κάποια άλλα αιτήματα που είναι δίκαια εργαζόμενοι δεύτερης κατηγορίας,

     Αυτό το καταθέτω στο Πρακτικά της Βουλής και περιμένω ευαισθητοποίηση από το Υπουργείο Παιδείας, επιτέλους, ώστε όλοι αυτοί οι εργαζόμενοι να δικαιωθούν γιατί τόσα χρόνια προσφέρουν υπηρεσίες στα σχολεία και δυστυχώς αμείβονται με τον τρόπο που έχουμε πει προηγουμένως. Πιστεύω ότι η Κυβέρνηση θα δει αυτό το θέμα με κατανόηση.

     (Στο σημείο αυτό ο Βουλευτής κ. Θεόφιλος Λεονταρίδης καταθέτει για τα Πρακτικά την προαναφερθείσα ανακοίνωση, η οποία βρίσκεται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής)

     Η τσιγκουνιά που υπάρχει στους εκπαιδευτικούς και στην εκπαίδευση γενικά δεν περιγράφεται.. Ακόμα και στα πιλοτικά προγράμματα απευθύνονται σε ιδιωτικά ιδρύματα ή στους γονείς για να καλύψουνε τα ελλείμματα, Έτσι δεν αφήνετε τον καλά δάσκαλο κύριε Υπουργέ να ανοίξει τα φτερά του. Αφυδατώνετε τη λειτουργία του σχολείου με την ταλαιπωρία των παιδιών στις επιπλέον δραστηριότητες με τα φροντιστήρια και τις ξένες γλώσσες εκτός σχολείου.

     Με πολλούς δόλιους τρόπους εισάγετε την χρηματοδότηση -ων γονέων στα σχολεία λόγω των πολλών ελλείψεων. Όσον αφορά την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών εμείς υποστηρίζουμε την θεσμοθέτηση ενός εθνικού συστήματος αξιολόγησης για να διαπιστώνεται και να γνωστοποιείται το επίπεδο της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου για να γίνονται οι απαραίτητες βελτιώσεις. Η αξιολόγηση πρέπει να αφορά όλους στους συντελεστές της εκπαίδευσης, βιβλία, προγράμματα, εποπτικό υλικό, υποδομές. Οι αξιολογικοί μηχανισμοί πρέπει να είναι ανεξάρτητοι έτσι ώστε να μπορέσουν να επιτελέσουν το σκοπό τους γιατί έτσι μόνο μπορεί να αποδώσει η αξιολόγηση το έργο της, Με τον τρόπο που κάνετε εσείς την αξιολόγηση αμφισβητείται ο στόχος του Υπουργείου Παιδείας. Φοβούμαι κύριε Υπουργέ, ότι την επόμενη της ψήφισης του νομοσχεδίου, οι εκπαιδευτικοί θα ζητούν την κατάργηση του. Δεν προβλέπονται οι διαδικασίες που θα εξουδετερώνουνε πιθανές παρεμβάσεις όπως κομματικές συνδικαλιστικές και άλλες.

     Όσον αφορά φυσικά την επιμόρφωση πιστεύουμε ότι το εκπαιδευτικό ινστιτούτο μπορεί να υλοποιήσει ουσιαστικό και ολοκληρωμένο έργο με την διαρκή επανεκπαίδευση των καθηγητών και των δασκάλων. Πιστεύουμε ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί χρειάζονται ανανέωση του επιστημονικού και παιδαγωγικού τους υπόβαθρου.

     Κύριε Υπουργέ, μεγάλο καθήκον και χρέος όλων είναι να παίρνουν τα παιδιά την μόρφωση που επιτάσσει η σύγχρονη εποχή. Η γνώση, η μάθηση πρέπει να γίνει μία υπόθεση ζωής. Η εκπαίδευση για μας αποτελεί εθνική προτεραιότητα για ένα καλύτερο ούριο για την ανάπτυξη ταυ τόπου μας.

     Η Κυβέρνηση όμως με αυτό το νομοσχέδιο προωθεί την περαιτέρω κομματική χειραγώγηση της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών και αυτό φυσικά μας βρίσκει αντίθετους.