Pages Menu
Categories Menu

Ομιλία του Αν. Τομεάρχη Ενέργειας και Φυσικών Πόρων κ. Θεόφιλου Λεονταρίδη στη Βουλή για τον Νέο Επενδυτικό Νόμο

 

Λεονταρίδης Θεόφιλος
Βουλευτής Ν.Σερρών Ν.Δ.
Αν. Τομεάρχης  Ενέργειας και Φυσικών Πόρων
 

Αθήνα , 19-01-2011

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 Ομιλία του Βουλευτή κ. Θεόφιλου Λεονταρίδη  στη Βουλή  για τον Νέο Επενδυτικό Νόμο

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι , είμαστε όλοι μάρτυρες μιας ζοφερής κατάστασης που διαπερνά όλη την ελληνική κοινωνία : μειώσεις εισοδημάτων στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα , αυξήσεις άμεσων και έμμεσων φόρων , κατεδάφιση εργασιακών σχέσεων , μείωση της αγοραστικής δύναμης των νοικοκυριών , ύφεση , ανεργία σε εκρηκτικά επίπεδα και <<λουκέτα>> στην αγορά , καθημερινή ανασφάλεια όλων των Ελλήνων , που παρ’ όλες τις θυσίες που έχουν κάνει , η απογοήτευσή τους είναι σε υψηλά επίπεδα , χωρίς από την άλλη μεριά να υπάρχει ίχνος ελπίδας ότι θα υπάρξει ανάκαμψη της οικονομικής κατάστασης .

Σε όλους τους τόνους από την πρώτη στιγμή η Νέα Δημοκρατία τόνιζε την ανάγκη ανάπτυξης και τόνωσης της αγοράς με σειρά μέτρων που προτείναμε. Αυτόν το δρόμο υποδείξαμε από την αρχή . Σε αυτόν το δρόμο επιμένουμε και σήμερα .

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η χώρα έχει ανάγκη από ένα σύγχρονο και ευέλικτο αναπτυξιακό νόμο , ο οποίος θα συμβάλλει στη βελτίωση της επιχειρηματικότητας και της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας , ιδιαίτερα  στην κρίσιμη οικονομική συγκυρία την οποία βιώνουμε .

Αυτός ο νόμος αυτός θα πρέπει να έχει έξυπνη στρατηγική , να διασφαλίζει βιώσιμη στρατηγική  και να στοχεύει στην ανάπτυξη χωρίς αποκλεισμούς , με επιτάχυνση των διαδικασιών και με λιγότερη γραφειοκρατία . Ενώ έχουμε επενδυτική άπνοια 15 μηνών ,  με το παρόν νομοσχέδιο μέχρι να  εκδοθούν οι πολλές υπουργικές αποφάσεις και τα Προεδρικά διατάγματα ,  θα ξεπεράσουμε τα δύο χρόνια από την αρχή της θητείας αυτής της κυβέρνηση μέχρις ότου εγκριθεί το πρώτο επενδυτικό σχέδιο με το νέο αναπτυξιακό νόμο.

Σχετικά με τα ποσοστά ενίσχυσης στο νέο αναπτυξιακό νόμο ,  θα αναφέρω  ως τρανταχτό παράδειγμα αδικίας το Ν.Σερρών .Ο Νομός αυτός έχει το χαμηλότερο κατά κεφαλήν ΑΕΠ  από το σύνολο των νομών της Περιφέρειας  Κεντρικής Μακεδονίας , καθώς και  χαμηλότερο από του νομούς  όλων των άλλων Περιφερειών , οι οποίες ,  βάσει του χάρτη περιφερειακών ενισχύσεων, έχουν υψηλότερα ποσοστά ενίσχυσης .

Το ποσοστό του κατά κεφαλήν ΑΕΠ  στο Ν. Σερρών ως προ το μέσο όρο της χώρας είναι μόλις 56,47 % .

Είναι πολύ πιο κάτω από το 75% του μέσου όρου της χώρας .Επιπλέον, ο  Ν. Σερρών είναι και παραμεθόριος νομός , στοιχείο ,  που δεν ισχύει για κανέναν άλλο νομό  από τους νομούς που κατατάσσονται μεταξύ όλων των νομών της χώρας , χαμηλότερα από το Ν. Σερρών .

Επίσης ο Ν. Σερρών πρέπει να τύχει και δικαιούται το υψηλότερο  δυνατό ποσοστό ενίσχυσης , δηλαδή  40 % , 45 %  και 50 % αντίστοιχα για τις μεγάλες , μεσαίες και τις  μικρές επιχειρήσεις .

Έχω στη διάθεσή μου τους σχετικούς πίνακες της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας , που δείχνουν την κατάταξη του νομού Σερρών τόσο μεταξύ των  νομών  της Κεντρικής Μακεδονίας με το χαμηλότερο ΑΕΠ  όσο μεταξύ και των νομών Ανατολικής Μακεδονίας ,Θράκης , Ηπείρου , Δυτικής Ελλάδας , Βορείου Αιγαίου , Πελοποννήσου , όπου και εκεί κατατάσσεται τελευταίος .

Καταθέτω για τα Πρακτικά της Βουλής , κύριε Υπουργέ , τους σχετικούς πίνακες .

Πιστεύω , όπως έχετε δεσμευθεί κύριε Υπουργέ , στην Επιτροπή της Βουλής , ότι με Υπουργική απόφαση θα άρετε όλες αυτές τις ενδοπεριφερειακές ανισότητες  και θα θεσπίσετε και για το Νομό Σερρών τα υψηλότερα ποσοστά ενίσχυσης . Το έχετε πει στην Επιτροπή της Βουλής και πιστεύω ότι γρήγορα με Υπουργική Απόφαση θα το κάνετε πράξη .

Θα αναφερθώ τώρα στα είδη των ενισχύσεων . Η εμπειρία έδειξε ότι οι μικρότερες επιχειρήσεις δεν μπορούν να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες των φοροαπαλλαγών και των αποσβέσεων , σε αντίθεση με τις μεγάλες επιχειρήσεις οι οποίες προβαίνουν με μεγαλύτερη συχνότητα σε επενδύσεις .

Στο νομοσχέδιο υπάρχει μία στόχευση προς τις κερδοφόρες επιχειρήσεις , δηλαδή γίνονται ενισχύσεις μέσω αφορολόγητων  αποθεματικών  σε  βάρος της επιχορήγησης . Δυστυχώς ,  η συντριπτική πλειοψηφία των κερδοφόρων επιχειρήσεων δεν είναι εγκατεστημένες στην περιφέρεια αλλά στο κέντρο . Έτσι υπάρχει ο κίνδυνος η πλειονότητα των κερδοφόρων  επιχειρήσεων της περιφέρειας που δεν παρουσιάζουν σημαντικά κέρδη να μην μπορέσουν να επωφεληθούν από τις ευεργετικές διατάξεις του νομοσχεδίου , τόσο για τον παραγωγικό τους εξοπλισμό όσο και για την παραγωγή  νέων προϊόντων .

Επίσης, πολλές επιχειρήσεις της Βορείου Ελλάδος  έκαναν μετεγκατάσταση στη Βουλγαρία και σε άλλα γειτονικά κράτη επειδή υπάρχει  μειωμένη φορολογία . Εφόσον ο  στόχος μας είναι η προσέλκυση επενδύσεων, προτείνουμε να υπάρχουν ειδικά κίνητρα  , όπως για παράδειγμα φορολογικές απαλλαγές , αυξημένο ποσοστό επιχορήγησης και χρηματοδοτικής μίσθωσης  για τον επαναπατρισμό  όλων αυτών των επιχειρήσεων .

Προτείνουμε , επίσης , ενίσχυση και της αγοράς οικοπέδου , ιδιαίτερα σε ΒΙ.ΠΕ  και ΒΙΟ.ΠΑ   σε ποσοστά μέχρι 10 % του κόστους  , όπως ίσχυε στον προηγούμενο αναπτυξιακό νόμο 3299/04 .

Σχετικά με τον τομέα των  υδατοκαλλιεργειών και της αλιείας καθώς και των γεωργικών και κτηνοτροφικών προϊόντων είπατε ότι θα ληφθεί μέριμνα μέσω των υπουργικών αποφάσεων .Πρέπει να δώσετε ιδιαίτερη βαρύτητα , γιατί πιστεύουμε ότι υπάρχει δυνατότητα ενίσχυσης της μεταποιητικής δραστηριότητας προϊόντων της πρωτογενούς καλλιέργειας ,όπως είναι το ρύζι, τα  τεύτλα , το καλαμπόκι και τόσα άλλα προϊόντα . Επίσης , πρέπει να υπάρξει μέριμνα και στον τομέα της αλιείας .

Ως προς το είδος των επενδυτικών σχεδίων , ο  αποκλεισμός του εμπορικού κλάδου στερεί τη δυνατότητα ανάπτυξης τοπικών εμπορικών επιχειρήσεων που θα μπορούν να δίνουν έμφαση στα τοπικά προϊόντα με την εξειδικευμένη ποιότητα και  ιδιαίτερα χαρακτηριστικά παραγωγής σε συνδυασμό με την ανάπτυξη του τουρισμού και την προσέλκυση  επισκεπτών .

Επίσης , ο αποκλεισμός ξενοδοχείων κάτω των τεσσάρων  αστέρων , δεν βοηθάει  την επιδιωκόμενη τουριστική ανάπτυξη . Προτείνουμε για τον τουρισμό επιδότηση επενδυτικών σχεδίων εναλλακτικού και εξειδικευμένου τουρισμού , όπως π.χ. ιατρικός , τρίτης ηλικίας , ψυχικής υγείας , θρησκευτικός τουρισμός  ταυτόχρονα με τον ορεινό τουρισμό και τον αγροτουρισμό .

Επίσης , είχατε πει από το καλοκαίρι όταν γίνονταν οι κινητοποιήσεις των μεταφορέων με τα φορτηγά , ότι στο νέο αναπτυξιακό νόμο θα εντάξετε τις μεταφορές . Μετά είπατε ότι θα τις εντάξετε στο ΕΣΠΑ . Περιμένουμε ακόμη να το δούμε αυτό να γίνεται πράξη .

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι , οι επενδύσεις που είναι απαραίτητες για να επαναφέρουν τη χώρα σε αναπτυξιακή πορεία δεν ενθαρρύνονται απλώς με έναν αναπτυξιακό νόμο . Η παγκόσμια πρακτική έχει δείξει ότι η ενθάρρυνση και προσέλκυση των επενδύσεων προκύπτει ως αποτέλεσμα μιας ολοκληρωμένης και συνολικής προσπάθειας , που θα έχει ως κύριους άξονες τη δημιουργία ενός ευρύτερου φιλικού περιβάλλοντος προς την επιχειρηματικότητα και διεθνώς ανταγωνιστικού ως προς τα πλεονεκτήματα που προσφέρει στους επενδυτές .

Στο θέμα αυτό η χώρα μας υστερεί , ιδιαίτερα σε σύγκριση με όσα ισχύουν διεθνώς . Χρειάζονται πολλά και θαρραλέα βήματα , όπως για παράδειγμα η ολοκλήρωση της χωροθέτησης , η απλοποίηση των διαδικασιών αδειοδότησης και λειτουργίας των επιχειρήσεων , η κατάργηση της πληθώρας των γραφειοκρατικών , αναχρονιστικών και κοστοβόρων για τους επενδυτές , διαδικασιών , η ενίσχυση της ποιότητας των υποδομών , ο εξορθολογισμός στο φορολογικό καθεστώς και πολλά άλλα .