Pages Menu
Categories Menu

Ομιλία του Υπεύθυνου Τομέα Εθνικής Άμυνας της Ν.Δ. κ. Θεόφιλου Λεονταρίδη επί του Νομοσχεδίου “Υπηρεσιακή Εξέλιξη και Ιεραρχία των Στελεχών των Ε.Δ., Θέματα Διοίκησης των Ε.Δ., Στρατολογίας και συναφείς Διατάξεις”

Λεονταρίδης Θεόφιλος
Βουλευτής Ν. Σερρών Ν.Δ.   
Υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Εθνικής Άμυνας

 

Ομιλία του Υπεύθυνου Τομέα Εθνικής Άμυνας της Ν.Δ. κ. Θεόφιλου Λεονταρίδη επί του Νομοσχεδίου “Υπηρεσιακή Εξέλιξη και Ιεραρχία των Στελεχών των Ε.Δ., Θέματα Διοίκησης των Ε.Δ., Στρατολογίας και συναφείς Διατάξεις”

 

Κυρίες και κύριοι Συνάδελφοι,

 

Μετά από αναμονή πολλών μηνών, κατετέθη επιτέλους το νομοσχέδιο αυτό, το οποίο πράγματι προκαλεί μείζονες αλλαγές στην λειτουργία του Στρατεύματος και στο ευρύτερο σύστημα της εξέλιξης και ιεραρχίας των στελεχών των Ε.Δ.,  ενώ περιλαμβάνει και ανόμοια μεταξύ τους θέματα, τα οποία θα μπορούσαν να ήταν αντικείμενο ξεχωριστών νομοσχεδίων.

 

Από την εισαγωγή μου θέλω να καταστήσω σαφές ότι η Νέα Δημοκρατία ήταν υπέρ της επικαιροποίησης του ισχύοντος νόμου 2439/96 και όπως πολύ καλά γνωρίζεται, σας παρέδωσε σε προχωρημένο στάδιο ένα προσχέδιο του νομοσχεδίου. Όμως οι αλλαγές που επιφέρονται από το παρόν σχέδιο νόμου έχουν ήδη δημιουργήσει έντονο προβληματισμό και αγανάκτηση στο Σώμα των Ελλήνων Αξιωματικών. Τα μηνύματα που μας έρχονται από τα Στελέχη των Ε.Δ. τις τελευταίες ημέρες συνοψίζονται στο τρίπτυχο: δυσαρέσκεια – απογοήτευση – αγανάκτηση.

 

Αλλά και ο έγκριτος τύπος, ηλεκτρονικός και έντυπος, αντιμετώπισε με δυσπιστία ή καταδίκασε δια των συντακτών του το νομοσχέδιο σας. Καταθέτω στα πρακτικά σχετικά δημοσιεύματα έγκριτων εφημερίδων, μεταξύ των οποίων της «Ελευθεροτυπίας» και του «Κόσμου του Επενδυτή». Οι τίτλοι μιλούν από μόνοι τους: «Αποθήκη Αξιωματικών που ωθεί στην διαπλοκή» [Ελευθεροτυπία, 9-9-10], «Διάτρητο το πολυνομοσχέδιο για την εξέλιξη των Αξιωματικών» [Κόσμος του Επενδυτή, 28/29-8-10], «Πολυνομοσχέδιο χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των Αρχηγών των ΕΔ» [ΠΑΡΟΝ, 5-9-10], «Νομοσχέδιο Νάρκη από ειδήμονες» [Ελεύθερος Τύπος, 4-9-10], κλπ.

 

 

Κυρίες και κύριοι Συνάδελφοι,

 

Το νομοσχέδιο αυτό έρχεται σε μία περίοδο που οι σχέσεις πολιτικής ηγεσίας και στελεχών των Ε.Δ., δοκιμάζονται.

 

Καταρχάς στις ετήσιες κρίσεις των Αξιωματικών του περασμένου Μαρτίου, έγινε ξεκάθαρο το πως εννοεί η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ την αντικειμενικότητα και την εμπέδωση της αξιοκρατίας. Επανέφερε στην ενέργεια απόστρατους Αξιωματικούς με μόνες περγαμηνές την κομματική τους ταυτότητα, ενώ αποστράτευσε άξιους και εμπειρότατους Αξιωματικούς απλά και μόνον επειδή έπρεπε να προαχθούν οι «ημέτεροι». Δεν  υπολόγισε όμως την επίπτωση που είχαν οι κομματικές κρίσεις στο ηθικό των Αξιωματικών και την απογοήτευση που προκάλεσαν στα νέα κυρίως στελέχη.

 

Η ανέλιξη των «ημετέρων», σε συνδυασμό με  μια σειρά ατυχών δηλώσεων της πολιτικής ηγεσίας που μίλησε απαξιωτικά για τους ένστολους τόσο δημόσια όσο και στο υπηρεσιακό επίπεδο, επέτεινε το φαινόμενο των παραιτήσεων, οι οποίες άρχισαν να  παίρνουν ανησυχητικές διαστάσεις. Για πρώτη φορά πολλοί ανώτεροι και ανώτατοι Αξιωματικοί παραιτήθηκαν για λόγους «ευθιξίας και τιμής», εξαιτίας εσφαλμένων πολιτικών επιλογών και  δηλώσεων. Είναι δε χαρακτηριστικό ότι παραιτούμενοι ανώτατοι αξιωματικοί, κατηγορούν την πολιτική ηγεσία «για απολυταρχική και άκριτη απαξίωση των Ε.Δ.», «άγνοια των αρχών και της ιστορίας τους και αρνητική προκατάληψη προς αυτές», ή ομιλούν για ανυπαρξία «αξιακών κωδίκων», «έλλειψη οράματος», «αναξιοκρατία» κλπ.

 

Η προσπάθεια εξομοίωσης από την πολιτική ηγεσία, των στελεχών των Ε.Δ. με τους δημοσίους υπαλλήλους, και η σημαντική περικοπή του εισοδήματος τους, καθώς και η αλλαγή επί τα χείρω, του ασφαλιστικού και συνταξιοδοτικού των ενστόλων, επιβάρυνε ακόμη περισσότερο το κλίμα στις Ε.Δ. με αποτέλεσμα οι παραιτήσεις να πάρουν πλέον την μορφή χιονοστιβάδας. Ήδη πλησιάζουν τον απίστευτο αριθμό των 3000, με σοβαρές συνέπειες στην εύρυθμη λειτουργία του Στρατεύματος.

 

Η πραγματικότητα λοιπόν είναι, ότι οι Ε.Δ. διέρχονται μία περίοδο βαθιάς και πολύπλευρης κρίσης. Και δεν είναι μόνο τα θέματα που αφορούν στο προσωπικό, αλλά και αυτά που άπτονται ουσιαστικών διαδικασιών λειτουργίας των ΕΔ όπως η στρατιωτική εκπαίδευση που μειώθηκε σημαντικά, οι διαδικασίες του Εθνικού Αμυντικού Σχεδιασμού και του προγραμματισμού των εξοπλιστικών προμηθειών που η κυβέρνηση προχωρεί σε τροποποίηση του νόμου προκειμένου να κερδίσει χρόνο, κ.α.

 

Ένα άλλο εξίσου σημαντικό θέμα είναι η πλήρης απαξίωση των κρατικών αμυντικών βιομηχανιών που υπάγονται στο ΥΠΕΘΑ, δηλ των ΕΑΣ, και η έλλειψη προγραμματισμού και στόχων, που αποτυπώνονται στις αγωνιώδεις φωνές των εργαζομένων οι οποίοι μιλούν για «διαλυτικές τάσεις» και «απαξίωση της εταιρείας» από την κυβέρνηση. Περιμένουμε και εδώ να δούμε, ένα χρόνο μετά, πράξεις όχι λόγια.

 

Κυρίες και κύριοι Συνάδελφοι,

 

Πριν μπω στην ουσία του νομοσχεδίου θα αναφερθώ σε δύο θέματα που συζητήσαμε στην Επιτροπή Εξωτερικών και Άμυνας της Βουλής κατά την συζήτηση του νομοσχεδίου, την περασμένη εβδομάδα και ξεσήκωσαν θύελλα αντιδράσεων.

 

Το πρώτο αφορά στα μερίσματα των Μετοχικών Ταμείων. Στην ομιλία του, στην Επιτροπή, ο ΑΝΥΕΘΑ κ. Π. Μπεγλίτης, άφησε σαφώς να εννοηθεί ότι οι δεκάδες χιλιάδες δικαιούχοι μερισματούχοι των Μετοχικών Ταμείων, θα πάρουν μεν το μέρισμα τους τον Οκτώβριο αλλά μετά όλα θα αλλάξουν. Συγκεκριμένα – και διαβάζω από τα πρακτικά – ο κ Μπεγλίτης είπε: «Εκ του ασφαλούς μερίσματα δεν μπορούν πλέον να μοιράζονται και αυτό είναι ένα μήνυμα και βεβαίως είναι μια θέση που σας εκφράζω εκ μέρους της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας.» Το θέμα κυρίες και κύριοι Συνάδελφοι, είναι πολύ σοβαρό και η κυβέρνηση οφείλει να προστατέψει τους δικαιούχους μερίσματος. Τα μερίσματα προέρχονται από τις εισφορές και τις κρατήσεις των στελεχών μας, είναι λεφτά από τον ιδρώτα τους και θα πρέπει να καταβάλλονται.

Παρακαλώ τον κ. Υπουργό να τοποθετηθεί επ’αυτού, του τόσο σοβαρού θέματος.

 

Το δεύτερο αφορά στα ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ. Έκανα έκκληση για την διατήρηση καταβολής των οδοιπορικών στα δεκάδες χιλιάδες στελέχη των Ε.Δ., που αποτελούν μια σημαντική ενίσχυση του μειωμένου πια εισοδήματός τους. Ερωτώ λοιπόν εκ νέου, θα τα κόψετε ή όχι από τα στελέχη μας? Οφείλετε να το ξεκαθαρίσετε.

 

Αλλά ας επανέλθουμε στο νομοσχέδιο.

 

Το θέμα δεν είναι αγαπητοί συνάδελφοι του ΠΑΣΟΚ, να φέρετε απλά και να ψηφίσετε άλλο ένα νομοσχέδιο, επειδή είχατε πει ότι θα το καταθέτατε μέχρι τέλος του Ιουνίου που πέρασε, αλλά ένα νομοσχέδιο που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες ενός σύγχρονου Στρατεύματος, αξιόμαχου, που προσαρμόζεται στις νέες παγκόσμιες συνθήκες, στις νέες απειλές και προκλήσεις και αποτελεί την ασπίδα και την εγγύηση των Εθνικών κυριαρχικών μας δικαιωμάτων.

 

Φοβούμαι, ότι το πολυνομοσχέδιο που φέρατε δεν εξυπηρετεί τον στόχο που μόλις περιέγραψα, αλλά αντιθέτως δημιουργεί πρόσθετα προβλήματα, τόσο λειτουργικά, όσο και διασφάλισης της αξιοκρατίας και της αντικειμενικότητας των κρίσεων, που είναι το ζητούμενο και επιθυμία όλων των στελεχών.

 

Όλοι θα περίμεναν ότι το τόσο σοβαρό για το Στράτευμα και τα στελέχη αυτό νομοσχέδιο, αφού ανακοινώθηκε, θα ήταν απόλυτα έτοιμο, λειτουργικό, επεξεργασμένο και βεβαίως συμφωνημένο από τα τέσσερα Γενικά Επιτελεία. Όμως στην περίπτωση αυτή συνέβη το πρωτοφανές για τις Ένοπλες Δυνάμεις, να παρουσιαστεί ένα νομοσχέδιο, στην εκπόνηση του οποίου δεν συμμετείχαν ενεργά τα Επιτελεία, τα οποία εν συνεχεία κλήθηκαν με αστραπιαίες  διαδικασίες και μέσα στον Αύγουστο, να το σχολιάσουν. Έστω και έτσι, τα Επιτελεία με συνέπεια παρουσίασαν τις θέσεις τους μέσα από 30 σελίδες παρατηρήσεων, η πλειονότης των οποίων ήταν ουσιώδεις αλλά πολύ λίγες ελήφθησαν υπόψη.

 

Ας μπούμε στην ουσία τώρα. Πολλές διατάξεις του νομοσχεδίου δημιουργούν προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία του Στρατεύματος, θα αναφερθώ σε μερικές από αυτές:

 

Διαφωνούμε με τη σύσταση «Συμβουλίων Μεταθέσεων» των κλάδων, διότι ήδη υπάρχουν αρμόδιες υπηρεσίες προσωπικού για τις μεταθέσεις. Η πρόβλεψη ενός νέου οργάνου θα δημιουργήσει προβλήματα τόσο στη λειτουργία των υπηρεσιών όσο και στον αρμόδιο κλάδο. Γιατί να υποκατασταθεί η λειτουργία των αρμοδίων κλάδων με άλλο όργανο; Πως θα επιλέγονται οι αξιωματικοί του Συμβουλίου? ποιος ο ρόλος τους? Μήπως κατασκευάζουμε κομματικά γραφεία εξυπηρέτησης «ημετέρων» μέσα στις ‘Ένοπλες Δυνάμεις?

 

Η Ν.Δ. εκφράζει ενστάσεις επίσης ως προς την λειτουργικότητα των «ενδικοφανών προσφυγών» στην υλοποίηση των μεταθέσεων  αφού οι καθυστερήσεις εκτιμώνται σοβαρές αν αναλογιστούμε ότι μόνον ο Στρατός Ξηράς εκτελεί 7.000 μεταθέσεις το χρόνο.

 

Εκφράζουμε αντιρρήσεις για την παραπομπή ολόκληρου του συστήματος αξιολόγησης των στελεχών σε Προεδρικό Διάταγμα που εκδίδεται με εισήγηση του ΥΕΘΑ. Προτείνουμε το τόσο ουσιώδες αυτό θέμα για την αξιολόγηση και εξέλιξη των στελεχών, να αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του νόμου ώστε να ψηφιστεί από την Ελληνική Βουλή.  Ελπίζω να το αποδεχτείτε.

 

Επίσης θεωρούμε ότι δεν είναι λειτουργική, η αυτοπρόσωπη παρουσία των κρινόμενων στελεχών στα Συμβούλια Κρίσεων διότι θα δημιουργήσει τεράστιες καθυστερήσεις και οικονομική επιβάρυνση. Επιπλέον η έγγραφη υποβολή απόψεων των κρινόμενων αξιωματικών προς όλα τα αρμόδια Συμβούλια, εκτιμάται ότι θα αποτελέσει αντικείμενο εκμετάλλευσης από τους δικηγόρους.

 

Συναφώς διατηρούμε επιφυλάξεις και ως προς την λειτουργικότητα των «ενδικοφανών προσφυγών» των στελεχών κατά των αποφάσεων των Συμβουλίων Κρίσεων, καθόσον επιφέρονται σημαντικές καθυστερήσεις στην ομαλή λειτουργία του Στρατεύματος.

 

Το σύστημα αξιολόγησης των στελεχών θα πρέπει να είναι απόλυτα κατοχυρωμένο, αντικειμενικό και αξιοκρατικό. Αυτή είναι η διαχρονική θέση της ΝΔ. Φοβούμαι ότι οι σχετικές διατάξεις του παρόντος νομοσχεδίου δεν διασφαλίζουν την αντικειμενικότητα των κρίσεων, υπάρχουν ενστάσεις τόσο για την κρίση κατ’ απόλυτο εκλογή και την «παράλληλη επετηρίδα», όσο και για τα κριτήρια προαγωγών, ενώ υπάρχουν δυσνόητα διατυπωμένες διατάξεις που απαιτούν περαιτέρω επεξεργασία. Όσον αφορά την διάταξη της κρίσης «κατ’ απόλυτο εκλογή», εφόσον θεσπιστεί, φρονούμε ότι θα πρέπει να οριοθετηθεί εντός μίας συγκεκριμένης Τάξεως.

 

Συνεχίζοντας θα αναφερθώ στο άρθρο 39 το οποίο δίνει ουσιαστικά τη δυνατότητα στον αρμόδιο ΥΕΘΑ, να προσλαμβάνει κατά βούληση αξιωματικούς με μόνο κριτήριο το βιογραφικό τους, καθόσον δεν καθορίζονται συγκεκριμένα κριτήρια για την πρόσληψή τους. Θεωρούμε αυτονόητη την θέσπιση αντικειμενικών διαδικασιών πρόσληψης, και υιοθέτηση διαγωνισμού μέσω ΑΣΕΠ.

 

Σε ότι αφορά στην «κάθετη διοίκηση» των Ε.Δ., και συγκεκριμένα στην διάταξη ότι ο Α/ΓΕΕΘΑ ασκεί την «πλήρη διοίκηση όλων των κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων», διατυπώνονται ενστάσεις αφού και οι Αρχηγοί των Όπλων ασκούν πλέον πλήρη διοίκηση. Θα αναφερθώ πιο αναλυτικά στην κατ’ άρθρο συζήτηση.

 

Επίσης δεν συμφωνούμε με τη μη απονομή του επόμενου βαθμού σε αξιωματικούς που υποβάλλουν παραίτηση καθόσον αυτή η διάταξη μόνο ως «εκδικητική» μπορεί να χαρακτηριστεί. Θα πρέπει να δίδεται η δυνατότητα στα Συμβούλια των Κλάδων να αποφασίζουν, συνεκτιμώντας όλα τα δεδομένα κατά περίπτωση.

 

Σε ένα άλλο θέμα τώρα, στη σύσταση του Σώματος Νομικών Συμβούλων που θυμίζω ότι υπήρχε σχετική πρόταση του ΣΑΓΕ το 2005. Η ΝΔ συμφωνεί  με τη σύσταση του Σώματος, όχι όμως και με την συγχώνευση του με το Στρατολογικό Σώμα. Η όλη διαδικασία σύστασης του Σώματος χρήζει διευκρινήσεων κυρίως ως προς τις αρμοδιότητες, ενώ είναι ορατός ο κίνδυνος σύγχυσης με τις αρμοδιότητες των Νομικών Συμβούλων του Κράτους. Θεωρούμε ότι ο εκσυγχρονισμός της Στρατολογίας με την πλήρη μηχανοργάνωσή της είναι η απάντηση και όχι η συγχώνευση της. Στην ιστοσελίδα της Στρατολογίας αναγράφονται πολλά που πρέπει να γίνουν για την αναμόρφωση του Στρατολογικού σώματος και εκεί πρέπει να ρίξετε το βάρος των ενεργειών σας στον συγκεκριμένο τομέα.

 

ΕΙΔΙΚΟΙ ΕΦΕΔΡΟΙ ΟΠΛΙΤΕΣ

 

Θέλω τώρα να σταθώ στην διάταξη – εξαγγελία για τους Ειδικούς Έφεδρους Οπλίτες. Πρόκειται για μία εξαγγελία με καθαρά επικοινωνιακούς όρους, χωρίς προετοιμασία, χωρίς κοστολόγιο, δεν γνωρίζουμε ούτε τον αριθμό των Εφέδρων, ούτε τις ειδικότητες, ούτε τις απολαβές, ούτε τις συνθήκες κάτω από τις οποίες θα γίνεται η πρόσληψη. Για όλα αυτά περιμένουμε απαντήσεις. Απάντηση επίσης περιμένουμε και στο γιατί δεν αξιοποιήσατε τον υφιστάμενο θεσμό των Οπλιτών Βραχείας Ανακατάταξης (ΟΒΑ) αφού σύμφωνα και με τις απόψεις των Γενικών Επιτελείων θεωρείται λίαν επιτυχημένος. Η θέση μας είναι ότι προσφορότερη είναι η επανεργοποίηση του θεσμού των ΟΒΑ – που το βασικό πρόβλημα ήταν, θυμίζω, η έλλειψη χρημάτων – και όχι η δημιουργία ενός νέου θεσμού για καθαρά επικοινωνιακούς λόγους.

 

 
ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΑΣΕΙ

 

Σε ότι αφορά τώρα στις διατάξεις για τα Ανώτατα Στρατιωτικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΣΕΙ), φοβούμαι κύριε Πρόεδρε, ότι οι τροποποιούμενες διατάξεις των  νόμων 3187/2003 και 3413/2005 με το πρόσχημα της ενίσχυσης της «ακαδημαϊκής αυτοτέλειας» και του «εκπαιδευτικού εκσυγχρονισμού» ουσιαστικά αποστρατιωτικοποιούν τα ΑΣΕΙ και απομακρύνουν ακόμη περισσότερο την ιδέα, την αντίληψη αν θέλετε, της Στρατιωτικής Ακαδημίας. Βεβαίως η παρεχόμενη ακαδημαϊκή εκπαίδευση πρέπει να είναι ισάξια με τα ΑΕΙ, βεβαίως και πρέπει τα ΑΣΕΙ να έχουν δυνατότητα παροχής μεταπτυχιακών, αλλά δεν παύουν να είναι Στρατιωτικές Ακαδημίες και η στρατιωτική ιεραρχία των Σχολών πρέπει να έχει άποψη, λόγο και ψήφο.

 

ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΕΞΟΠΛΙΣΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ

 

Οι αλλαγές που επιφέρετε στον Εθνικό Αμυντικό Σχεδιασμό, όσον αφορά στις διαδικασίες των εξοπλιστικών προγραμμάτων, μας βρίσκουν αντίθετους. Οι υπάρχουσες διαδικασίες μπορεί να είναι σύνθετες, σχολαστικές και αν θέλετε γραφειοκρατικές, αλλά [αν γίνονται χωρίς παρεμβάσεις της πολιτικής ηγεσίας] διασφαλίζουν απολύτως ότι τα εξοπλιστικά προγράμματα καλύπτουν επιχειρησιακές και μόνον ανάγκες. Συνεπώς η επίκληση από τον κ. Υπουργό της αναγκαιότητας για ριζική αλλαγή στο υπάρχον σύστημα και η περιβόητη πια επικοινωνιακή ατάκα για την «λίστα του σούπερ μάρκετ» δεν αντιπροσωπεύουν την πραγματικότητα.

 

Επιπρόσθετα αποδίδεται μομφή στις προηγούμενες πολιτικές και στρατιωτικές ηγεσίες, αλλά και στη νυν στρατιωτική ηγεσία, ότι τα εξοπλιστικά προγράμματα του ΕΜΠΑΕ 2006-10, αλλά και αυτά που υπάρχουν ήδη στο σχέδιο ΕΜΠΑΕ 2011-15, τα οποία προέρχονται από μεγάλη επιτελική επεξεργασία, ίσως να μην είναι και τόσο αναγκαία και άρα σωστά παρομοιάζονται με «λίστα του σούπερ μάρκετ».

Σημειώνω εδώ ότι έγκριτοι δημοσιογράφοι και έμπειροι στρατιωτικοί συντάκτες εκφράζονται δεικτικά για το θέμα. Διαβάζω για παράδειγμα απόσπασμα από σχετικό δημοσίευμα της εφημερίδας «Κόσμος του Επενδυτή» της 11ης Σεπτεμβρίου 2010, με τίτλο «Μύθος και Πραγματικότητα»: «….Θα θέλαμε πολύ να μάθουμε τι περισσότερο έχει να προτείνει το επιτελείο του κ. ΥΕΘΑ, που προφανώς τον τροφοδοτεί με τέτοια ανόητα επιχειρήματα, για να βελτιστοποιήσει μια υπάρχουσα και ασφαλέστατη διαδικασία και πως νοείται έπειτα από όλα αυτά η δήλωση του κ. Βενιζέλου «ότι αυτό από μόνο του είναι μία τεράστια αλλαγή», όταν αυτά που παρουσιάζει ως αλλαγή – και δη τεράστια – ήδη υπάρχουν.».

 

Τα πράγματα, κυρίες και κύριοι Συνάδελφοι, είναι απλά. Η κυβέρνηση αδυνατεί να παρουσιάσει το ΕΜΠΑΕ 2011-15, το σχέδιο του οποίου ήταν ήδη έτοιμο από το καλοκαίρι του 2009, διότι απλά γνωρίζει ότι με τις ευρύτερες προτεραιότητες που θέτει ως κυβέρνηση, δεν θα καταφέρει να το υλοποιήσει, Άρα γιατί να δεσμευτεί? Συνεπώς η λύση, του «άλλαξέ τα όλα» δίνει αυτό που η κυβέρνηση διακαώς επιθυμεί, δηλαδή πολιτικό χρόνο, αλλά ταυτόχρονα αποστερεί τις Ε.Δ. από κρίσιμα εξοπλιστικά προγράμματα τα οποία παίζουν καθοριστικό ρόλο στην ικανότητα τους να ανταποκριθούν με επιτυχία στις αποστολές και στα έργα που επιβάλλει η Πολιτική Εθνικής Άμυνας (ΠΕΑ).

 

Κυρίες και κύριοι Συνάδελφοι, για όλους αυτούς τους λόγους η Νέα Δημοκρατία δεν θα ψηφίσει το εν λόγω νομοσχέδιο. Δεν θα συμπράξουμε, στο όνομα της «δημοκρατικής νομιμότητας» και του «εκδημοκρατισμού των Ε.Δ.» στην αλλοίωση κορυφαίων θεσμών που οι Έλληνες πολίτες σέβονται και εμπιστεύονται.  

 

Ευχαριστώ πολύ.