Pages Menu
Categories Menu

Πρόσθετο δικαίωμα (επικόμιστρο) Ραδιοταξί

 

Λεονταρίδης Θεόφιλος
Βουλευτής Νέας Δημοκρατίας
Ν. Σερρών

 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Θέμα : « Πρόσθετο δικαίωμα (επικόμιστρο) Ραδιοταξί »                                

Παρέμβαση στο Σχέδιο Νόμου «Δημόσιες υπεραστικές οδικές μεταφορές επιβατών – Ρυθμιστική Αρχή Επιβατικών Μεταφορών», έκανε ο Βουλευτής κ. Θεόφιλος Λεονταρίδης  στη Βουλή μετά από αίτημα του Σωματείου Ραδιοταξί Σερρών, Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης και άλλων περιοχών για το πρόβλημα που προκύπτει από την υποχρεωτική είσπραξη του «πρόσθετου δικαιώματος Ραδιοταξί».

Συγκεκριμένα, ο κ. Θεόφιλος Λεονταρίδης ως Προεδρεύων Βουλευτής στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου αναφέρθηκε στο «πρόσθετο δικαίωμα Ραδιοταξί (επικόμιστρο)» που οι σχετικές αναφερόμενες διατάξεις υποχρεώνουν τους οδηγούς των ταξί που είναι ενταγμένοι σε νομικά πρόσωπα (Ράδιο ταξί) να το εισπράττουν σε κάθε διαδρομή που εξυπηρετούν μέσω του κέντρου του Ραδιοταξί. Επιπλέον προβλέπεται ότι, εφόσον στη μη είσπραξη του «πρόσθετου δικαιώματος» από τους οδηγούς έχει συμπράξει και το Ραδιοταξί, επιβάλλονται σ’ αυτό οι ανάλογες –προβλεπόμενες- κυρώσεις.

Από τις αρχές της τρέχουσας δεκαετίας, που η συνεχιζόμενη οικονομική κρίση χτύπησε όσο κανέναν άλλο τον κλάδο, τα Ραδιοταξί βλέποντας την θλιβερή πραγματικότητα, δηλαδή την κατάρρευση του μηνιαίου αριθμού κλήσεων, και για να επιβιώσουν, προχώρησαν στη δραστική μείωση ή στην κατάργηση του «πρόσθετου δικαιώματος».

Οι Σέρρες και πολλές μεγάλες και μικρότερες πόλεις της περιφέρειας όπου τα οικεία Ραδιοταξί, προκειμένου να συγκρατήσουν την κατρακύλα, αλλά και να δώσουν ένα κίνητρο στον πολίτη – πελάτη τους, μείωσαν ή κατάργησαν στις περισσότερες των περιπτώσεων το «πρόσθετο δικαίωμα» αλλά και ορισμένα Ραδιοταξί της Αττικής έχουν μειώσει ή καταργήσει το «πρόσθετο δικαίωμα».

Με όλα αυτά αναρωτιούνται και προβληματίζονται:

«Πως είναι δυνατόν σήμερα το επιβατικό κοινό που γνωρίζει ένα συγκεκριμένο ποσό στη διαδρομή του να αποδεχθεί μια τέτοια αλλαγή – ανατροπή με την υποχρεωτική επιπλέον καταβολή του «πρόσθετου δικαιώματος» έστω και αν αυτό είναι λιγότερο απ’ ότι σήμερα;

Τι αντίκτυπο και ποιες συνέπειες θα έχει αυτό στην αξιοπιστία και τον κύκλο εργασιών των Ραδιοταξί, όταν μάλιστα η οικονομική δυσπραγία των πολιτών έχει αυξανόμενο ρυθμό και ο αριθμός των πελατών είναι συνεχώς μειούμενος.

Πως είναι δυνατόν να πείσουμε τους πολίτες για την αναγκαιότητα μιας τέτοιας ρύθμισης, αύξησης του κομίστρου δηλαδή, όταν αυτοί είναι κυρίως συνταξιούχοι, εργαζόμενοι, ασθενείς και στους οποίους έχει περικοπεί ο μισθός, η σύνταξη και το ταξί το παίρνουν από ανάγκη και μόνο;»

Προτείνουν καταρχάς την κατάργηση υποχρεωτικής είσπραξης του «πρόσθετου δικαιώματος» από τα Ραδιοταξί, τον καθορισμό του ύψους των δεικτών του από το μηδέν έως τα ανώτατα ισχύοντα σήμερα ποσά και δυνατότητα στο νομικό πρόσωπο Ραδιοταξί να καθορίζει το ακριβές χρηματικό ποσό του «πρόσθετου δικαιώματος», κοινοποιούμενης της σχετικής απόφασης πέρα των άλλων στην οικεία περιφέρεια και στις αρμόδιες φορολογικές αρχές.

«Κύριε Υπουργέ,

Καταθέτω στα πρακτικά της Βουλής το εν λόγω θέμα που αφορά στα ταξί και νομίζω ότι πρέπει να το λάβετε σοβαρά υπ’ όψιν σας, ιδίως σε μια περίοδο οικονομικής κρίσης, όπου τα προβλήματα των συμπατριωτών μας είναι τεράστια και πράγματι βλέπουμε ότι είναι συνεχώς μειούμενη η δουλειά και στα ταξί.

Αυτό συνεπάγεται ότι έχουν και οικονομικά προβλήματα, διότι δεν μπορεί σήμερα ο κάθε συμπολίτης μας να χρησιμοποιεί ταξί και να πληρώνει και τα επικόμιστρα, όπως αυτό μπορεί να συνέβαινε στο παρελθόν.»

Απαντώντας γι’ αυτό το θέμα ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρυσοχοΐδης μεταξύ άλλων είπε τα εξής:

«… Εξάλλου η διαδικασία του επικομίστρου είναι με υπουργική απόφαση. Θεωρώ ότι αυτή η διαδικασία πρέπει να τελειώνει. Εγώ είμαι σύμφωνος με το αίτημα των κατόχων ταξί από διάφορους Νομούς αλλά θέλω να κάνω μια τελική συνεννόηση και με τον Πρόεδρο (της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί).»