ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ
ΘΕΟΦΙΛΟΥ ΛΕΟΝΤΑΡΙΔΗ
ΒΟΥΛΕΥΤΗ Ν.Δ. Ν. ΣΕΡΡΩΝ
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τους Υπουργούς : Οικονομικών , Μεταφορών και Επικοινωνιών , Εθν.Παιδείας και θρησκευμάτων , Δημόσιας Τάξης
θέμα: “Οξύνονται τα προβλήματα για τους ιδιοκτήτες-οδηγούς ΤΑΞΙ”
Με ραγδαίους ρυθμούς αυξάνονται τα προβλήματα των επαγγελματιών ιδιοκτητών ΤΑΞΙ με αποτέλεσμα να γίνεται προβληματική η εκτέλεση του κοινονικού τους έργου, που ανάγεται στην ελεύθερη μεταφορά οποιουδήποτε προσώπου.
Την μη καταβολή της αποζημίωσης για τη μεταφορά τον μαθητών, εξαιτίας των αντιφατικών ρυθμίσεων του Υπουργ. Παιδείας ως προς την αρμοδιότητα και τον ανεπαρκούς κονδυλίου που έχει διατεθεί στις Νομαρχίες.
Την μείωση του εισοδήματος των επαγγελματιών ελλήνων ιδιοκτητών ταξί, από την αθρόα εμφάνιση και ελεύθερη κυκλοφορία στη χώρα μας ΤΑΞΙ – μαϊμούδων από την Αλβανία, τα οποία μεταφέρουν, οικονονομικούς μετανάστες και λαθρομετανάστες έρχεται να συμπληρώσει το τεράστιο πρόβλημα του αυτοφώρου και των κατασχέσεων των ΤΑΞΙ.
Τα θεσμοθετημένα όργανα της Πολιτείας, δεν αντιμετωπίζουν κατά τον ίδιο τρόπο τους ιδιοκτήτες -οδηγούς ταξί σε σύγκριση με τους λοιπούς εργαζομένους των μέσων μαζικής μεταφοράς (λεωφορεία-τρένα).0ταν διαπιστώνουν τη μεταφορά οικονομικών μεταναστών (κυρίως Αλβανών) συλλαμβάνουν αμέσως τον ιδιοκτήτη-οδηγό ταξί με την αυτόφωρη διαδικασία και ταυτόχρονα προβαίνουν στην κατάσχεση του ΤΑΞΙ.
Είναι παράλογο να απαιτείται από τον επαγγελματία κάτοχο ταξί. ο έλεγχος των ταξιδιωτικών εγγράφων κάθε πελάτη που υποψιάζεται ότι είναι Αλβανός, αφού, καμιά δικαιοδοσία επ’ αυτού δεν έχει, ούτε τις γνώσεις για να διαπιστώσει την πλαστότητά τους.
Τα δικαστήρια αθωώνουν τον κατηγορούμενο ιδιοκτήτη-οδηγό ταξί ,όταν διαπιστώνουν την άγνοια του για την πλαστότητα των ταξιδιωτικών εγγράφων του αλλοδαπού επιβάτη. Ήδη όμως έχει κλεισθεί στο κρατητήριο, έχει υποβληθεί σε δικαστικά και δικηγορικά εξοδά, έχει κατασχεθεί το όχημα του και έχει παραμείνει άνεργος μέχρι να τελεσιδικήσει η αθωωτική απόφαση.
Επειδή η πάταξη του φαινομένου της λαθρομετανάστευσης δεν επιτυγχάνεται με εξόντωση των ιδιοκτητών-οδηγών ταξί.
Επειδή είναι αυτονόητο ότι αποτελούν την πιο ευάλωτη και ανυπεράσπιστη κοινωνική ομάδα η οποία υφίσταται καθημερινά τα προβλήματα από την αύξηση της εγκληματικότητας με ληστείες, προπηλαιίΐσμούς, απαγωγές κλπ.
Επειδή μια ευνομούμενη Πολιτεία οφείλει να επιφυλλάσσει ίση μεταχείριση σε ομοειδείς επαγγελματικές ομάδες.
Ερωτώνται Οι κ. Υπουργοί
1. Προτίθενται να εφαρμόσουν ίση και ενιαία αντιμετώπιση στους ιδιοκτήτες-οδηγούς ταξί με τους αντίστοιχους υπεύθυνους των λοιπών μέσων μαζικής μεταφοράς, παρέχοντας σχετικές οδηγίες προς τα διωκτικά όργανα, ώστε να πάψει η ταλαιπωρία του αυτοφώρου και της κατάσχεσης του ΤΑΞΙ;
2. Εχουν τη βούληση να λάβουν μέτρα προστασίας τους-και ποια -απέναντί στις επιθέσεις που δέχονται καθημερινά ,λόγω της έξαρσης αυτού του τύπου της εγκληματικότητας.
3. Με ποια διακρατική συμφωνία και με ποίο καθεστώς η κυβέρνηση ανέχεται την κυκλοφορία των αλβανικών “ταξί” σ΄’ όλη την ελληνική επικράτεια; υπάρχει νομικό καθεστώς που καλύπτει αυτή τη δραστηριότητα;
4. Πότε θα καταβληθούν τα απαραίτητα κονδύλια προς τις Νομαρχίες, ώστε να πληρωθούν τα δεδουλευμένα από τη μεταφορά των μαθητών και τα ΤΑΞΙ και τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ;
5. θα υπάρξει – και πότε -νομοθετική ρύθμιση η οποία θα αντιμετωπίζει τα χρόνια και οξυμένα προβλήματα των ιδιοκτητών-οδηγών ΤΑΞΙ όπως:
Κατάργηση της δήμευσης του οχήματος μέχρις ότου τελεσιδικήσει η απόφαση.
Επέκταση τον άρθρου 8 του Ν.2801 (Ρυθμίσεις θεμάτων £Λ^-Εφημ-Κυβ.αρ.φυλ.46/3-3-00) και στα ΙΧΕ. αυτοκίνητα με αλλοδαπές πινακίδες κυκλοφορίας.
Υποχρεωτική αντικατάσταση των οχημάτων μετά την παρέλευση 8 ετών, με ταυτόχρονη πολιτική κινήτρων (φορολογικών, τραπεζικών, τελών κλιι.)
Διάρκεια του point system στον 1 χρόνο.
Μείωση της φορολογίας καυσίμων.
Ελάχιστη μίσθωση εκτός περιμετρικής ζώνης στις 1000 δραχ. καθώς και ειδιδική ρύθμιση για Κυριακές και Αργίες.
Αξιοπρεπή σύνταξη σε αντιστοιχία με τις υψηλές καταβολές εισφορών.
Ρυθμίσεις για τον Ασφαλιστικό και Ιατροφαρμακευτική περίθαλψη χωρίς προβλήματα.
Κατάρτιση των νεοεισερχομένων στον κλάδο με τη δημιουργία ΚΕΚ σε συνεργασία με τις τοπικές διευθύνσεις μεταφορών.
Ο ερωτών Βουλευτής
Θεόφιλος Λεονταρίδης