ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ
ΘΕΟΦΙΛΟΥ ΛΕΟΝΤΑΡΙΔΗ
ΒΟΥΛΕΥΤΗ Ν.Δ. Ν. ΣΕΡΡΩΝ
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τους Υπουργούς Ανάπτυξης και Γεωργίας: κ, κ. Α. Τσοχατζόπουλο και Γ. Δρύ
ΘΕΜΑ: ” Προδιαγραφές Ανάπτυξης Υπαίθρου μέσω του Αγροτουρισμού”
Είναι γνωστό ότι το μοντέλο του Αγροτουρισμού χαρά τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας δεν έχει αναπτυχθεί, Η ύπαιθρος χώρα αντί να αξιοποιείται μέσω αυτού του τουριστικού κλάδου, ερημώνει και το εισόδημα του Έλληνα αγρότη συρτκνώνεται διαρκώς,
Το μοντέλο του Αγροτουρισμού, όπως λειτουργεί σε άλλες χώρες, είναι μια ήπια μορφή τουρισμού που επιμηκύνει την τουριστική περίοδο. Επίσης παρέχει τη δυνατότητα στους Έλληνες αγρότες να βελτιώσουν το εισόδημα τους με αυτή τη δραστηριότητα και μάλιστα εν όψει της σταδιακής περικοπής των κοινοτικών επιδοτήσεων για τα προϊόντα τους.
Στις 12 Ιουλίου 2002 ο Πρωθυπουργός κ. Σημίτης ανακοίνωσε ” πανηγυρικά “, Κοινοτικά μέτρα για την ανάπτυξη και ανασυγκρότηση της Υπαίθρου μέσω του Αγροτουρισμού.
Δύο μέρες πριν, στις 10 Ιουλίου, οι Υπουργοί Ανάπτυξης και Γεωργίας με κοινή απόφαση τους όριζαν τις προδιαγραφές των αγροτουριστικών καταλυμάτων, προκειμένου να ενταχθούν στα κοινοτικά προγράμματα.
Το πεδίο εφαρμογής του προγράμματος ” Αγροτική ανάπτυξη και ανασυγκρότηση της Υπαίθρου ” σύμφωνα με την παραπάνω απόφαση περιλαμβάνει:
> Ξενοδοχεία κλασσικού τύπου 5,4 και 3 αστέρων,
> Μοτέλ 4 και 3 αστέρων (υποχρεωτικά μάλιστα πάνω από οδικές αρτηρίες μεγάλης κυκλοφορίας),
> Ξενοδοχεία τόπου επιπλωμένων διαμερισμάτων 5,4 και 3 αστέρων.
> Ενοικιαζόμενα δωμάτια (με ελάχιστο αριθμό 6 δωματίων).
> Τουριστικές επιπλωμένες επαύλεις.
Σε όλα τα κράτη μέλη της Ε. Ε ως αγροτουριστικά καταλύματα θεωρούνται καταρχήν τα σπίτια των αγροτών που φιλοξενούν επισκέπτες κατοίκους μεγάλων αστικών κέντρων, οι οποίοι επιθυμούν να ζήσουν για λίγο κοντά στη φύση, γνωρίζοντας τις αγροτικές δραστηριότητες και αγοράζοντας υγιεινά προϊόντα απ’ ευθείας από τους παραγωγούς,
Με την προαναφερόμενη κοινή Υπουργική απόφαση, καταστρατηγούνται τα κοινοτικά μέτρα για την ανάπτυξη της Υπαίθρου και περιθωριοποιείται ο Έλληνας αγρότης κάτοικο της, ο οποίος δεν μπορεί να γίνει επιχειρηματίας πολυτελών ξενοδοχείων και Μοτέλ. Έτσι στρεβλώνεται η μορφή της συγκεκριμένης τουριστικής δραστηριότητας, ζημιώνεται το φυσικό περιβάλλον, αμφισβητείται η βιωσιμότητα των υπαρχόντων μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων της υπαίθρου (αθέμιτος ανταγωνισμός) και δεν επιτυγχάνεται η αειφόρος ανάπτυξη όπως προκύπτει από την Κοινοτική εμπειρία.
Αυτό το μοντέλο ανάπτυξης του Αγροτουρισμού με τις συγκεκριμένες προδιαγραφές αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία αφού απουσιάζει παντελώς η μορφή του αποδέκτη που είναι ο Έλληνας αγρότης.
Παράλληλα απουσίαζα ο Αγροτουριστικός προσανατολισμός δηλαδή μια συγκεκριμένη πολιτική ανάπτυξης που θα παρέχει πρόσβαση και κίνητρα στον αγρότη – αποδέκτη, για να ασχοληθεί με την συγκεκριμένη τουριστική δραστηριότητα όπως αυτή εμφανίζεται διεθνώς.
Μετά τα παραπάνω ερωτώνται οι κ. Υπουργοί
1) Γνωρίζει η κυβέρνηση τα χαρακτηριστικά της μορφής τον Αγροτουρισμού και των δράσεων της σύμφωνα με τα διεθνή πρώτυπα;
2) Ποιο είναι το μοντέλο ανάπτυξης των αγροτικών περιοχών μέσω του Αγροτουρισμού και πως επιτυγχάνεται η πρόσβαση του Έλληνα αγρότη και της αγροτικής δραστηριότητας στο πεδίο εφαρμογής της κοινής Υπουργικής απόφασης (ΚΥΑ);
3) Ποια είναι τα κίνητρα που παρέχονται στους αγρότες για δημιουργία καταλυμάτων και συναφών δραστηριοτήτων που αφορούν την ανάπτυξη του Αγροτουρισμού;
4) Είναι σύννομα τα μέτρα που περιγράφονται στη κοινή Υπουργική απόφαση (ΚΥΑ) με την πολιτική της Ε.Ε. για τον Αγροτουρισμό;
5) Ποιες επιλέξιμες δράσεις για τον αγροτουρισμό έχει κατηγοριοποιήσει το Υπουργείο Γεωργίας που αφορούν τον αγρότη και με ποιο τρόπο έχει ενημερώσει για αυτές τον Αγροτικό πληθυσμό της χώρας;
6) Ποιος είναι ο ρόλος και η δραστηριότητα της δημιουργηθείσας Α.Ε. με την ονομασία “Αγροτουριστική”;