Λεονταρίδης Θεόφιλος
Βουλευτής Ν. Σερρών Ν.Δ.
Υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Εθνικής Άμυνας
Αθήνα, 09 Ιουνίου 2010
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς α: Υπουργό Εθνικής Αμύνης κ. Ευάγγελο Βενιζέλο
β: Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δημ. Ρέππα
γ: Αναπληρωτή Υπουργό Εξωτερικών κ. Δημ. Δρούτσα
Θέμα: ‘’ Πρόταση κατάργησης Σχεδίων Πτήσεων Τουρκικών Α/φών στο FIR Αθηνών ‘’
Σύμφωνα με δημοσιεύματα και άλλες πληροφορίες, ο ICAO κυκλοφόρησε στις 17 Δεκεμβρίου 2009 τροποποιήσεις των κανονισμών του που μεταξύ άλλων επισημαίνεται η Τουρκική πρόταση για κατάργηση της κατάθεσης σχεδίων πτήσεων στο FIR Αθηνών των τουρκικών Α/φών που ίπτανται στο Αιγαίο.
Στη σχετική επιστολή του ICAO προς την Αθήνα επισημαίνεται επίσης ότι οποιαδήποτε διαφοροποίηση θα έπρεπε να υποβληθεί στον Οργανισμό μέχρι 15 Ιανουαρίου 2010.
Σε σύσκεψη τον Ιανουάριο του 2010 των ΥΠΕΞ-ΥΕΘΑ και ΥΠΑ απεφασίσθη να αλλάξει θέση η Αθήνα και η «επιφύλαξη» η οποία είχε εκφρασθεί στην πρόταση της Τουρκίας να επανέλθει στην «αντίρρηση» που είχε εκφρασθεί το 1998. Όμως η νέα θέση υπεβλήθη στον ICAO εκπρόθεσμα σύμφωνα με τα δημοσιεύματα.
Επειδή θεωρούμε ότι το θέμα είναι πάρα πολύ σοβαρό καθόσον άπτεται των κυριαρχικών δικαιωμάτων μας στο Αιγαίο και συγκεκριμένα στο FIR Αθηνών και οι διαμαρτυρίες μας για τις παραβάσεις των τουρκικών Α/φών που ίπτανται στο Αιγαίο χωρίς υποβολή στο FIR Αθηνών σχεδίων πτήσεων, στηρίζονται μεταξύ άλλων στις παραβάσεις των κανόνων πτήσεων σύμφωνα με τους κανονισμούς του ICAO
ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ
α. Ο Υπουργός Εθνικής Αμύνης κ. Ευάγγελος Βενιζέλος
β. Ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ.Δημ.Ρέππας
γ. Ο Αναπληρωτής Υπουργός Εξωτερικών κ.Δημ.Δρούτσας.
- Γιατί η «αντίρρηση» της Ελλάδας στην πρόταση των Τούρκων υπεβλήθη στον ICAO εκπρόθεσμα;
- Γιατί η εκφρασθείσα το 1998 «αντίρρηση» μετετράπη σε «επιφύλαξη»;
- Ήταν ενημερωμένο το ΥΠΕΘΑ για την ανωτέρω αλλαγή θέσεως;
- Ποιο είναι τελικά το καθεστώς αυτή τη στιγμή σε ότι αφορά την υποχρέωση της Τουρκίας να υποβάλλει σχέδια πτήσεων στο FIR Αθηνών;
Ο Ερωτών Βουλευτής
Θεόφιλος Λεονταρίδης